nasze produkty

AS

Administrowanie zasobami i rozliczanie Sprzedaży

Jest to program pracujący w środowisku WINDOWS XP/Vista/7/8, przeznaczony dla wszystkich podmiotów zajmujących się zarządzaniem i administrowaniem zasobami, np. zarządców wspólnot i zasobów komunalnych, zarządców nieruchomości komercyjnych, deweloperów, spółdzielni mieszkaniowych, Towarzystw Budownictwa Społecznego itp.

Program składa się z następujących modułów:

Podstawowy

  • Ewidencja zasobów – osiedli, budynków, lokali mieszkalnych, lokali użytkowych, garaży, gruntów, innych dowolnych zasobów,
  • Ewidencja kontrahentów i płatników,
  • Definiowanie dowolnych właściwości zasobów (np. powierzchnia budynku, cena metra kwadratowego w budynku, kubatura osiedla, dodatkowa piwnica, punkt świetlny, kondygnacja), składników opłat i sposobów ich naliczania oraz kont i ich składników,
  • Różnicowanie stawek opłat na osiedla, budynki i lokale oraz dowolnie tworzonych grup lpkali,
  • Rejestr zmian w zasobach z datą, od kiedy obowiązują,
  • Niezależność naliczania wymiarów czynszu i wprowadzania zmian w zasobach,
  • Wprowadzanie dokumentów wpłat, odsetek i korekt z podziałem na typy – np. wpłaty PKO – czynsz, wpłaty dodatków mieszkaniowych, korekty wymiaru, wpłaty kasa – fundusz remontowy itp.,
  • Automatyczne naliczanie odsetek wg różnych metod,
  • Możliwość automatycznego rozdzielania wpłat na składniki czynszu oraz prowadzenie dla nich oddzielnych rozliczeń,
  • Rozliczenia płatników dostępne na bieżąco w dowolnych układach,
  • Import danych o zużyciu mediów,
  • Eksporty i importy do i z programów zewnętrznych – np. Finansowo – Księgowych,
  • Bogato sparametryzowane wydruki,
  • Dostęp do strony internetowej bezpośrednio z programu – np. w celu jego aktualizacji.

 

 Liczniki

  • Ewidencja dowolnych liczników głównych i indywidualnych – np. zimnej wody, ciepłej wody, CO itp.,
  • Dowolne rodzaje rozliczeń – np. dostawa zimnej wody (suma wskazań liczników zimnej i ciepłej wody), dostawa ciepła (wskazanie licznika CO),
  • Wprowadzanie odczytów liczników – rozróżnianie odczytów końcowych i pośrednich oraz szacunkowych,
  • Rozliczenia liczników uwzględniające rzeczywiste zużycie i sumę zaliczek,
  • Automatyczne tworzenie faktur korygujących dla rozliczeń mediów,
  • Wyliczanie różnic zużycia dla dowolnie złożonych struktur liczników głównych, podliczników i liczników Indywidualnych,
  • Dostępne na bieżąco rozliczenia liczników,
  • Wydruki rozliczeń liczników.

 

Windykacje wewnętrzne (ugody) i sądowe

  • Rejestracja porozumień (ugody) zawartych z płatnikami w zakresie spłat (raty) i umorzeń,
  • Rejestracja spraw oddanych do sądu i zasądzonych,
  • Automatyczne księgowania i przeksięgowania związane z ugodami, umorzeniami i windykacjami sądowymi,
  • Naliczanie odsetek za nieterminowe wpłaty zasądzonych spraw,
  • Prowadzenie dla płatników oddzielnych kont windykacji i odsetek od windykacji,
  • Dostępne na bieżąco rozliczenia windykacji płatników.

 

 Faktury

  • Automatyczne tworzenie faktur na podstawie naliczeń wymiarów za dowolny okres,
  • Wprowadzanie faktur i ich korekt oraz automatyczne uwzględnianie ich w kartotece kont,
  • Eksport faktur do programu Finansowo Księgowego,
  • Bieżący dostęp, w układzie miesięcznym, do utworzonych faktur płatników, możliwość ich edycji,
  • Tworzenie szablonów numeracji faktur dla dowolnych grup płatników,
  • Drukowanie faktur wg ustalonych form.

Noty odsetkowe

  • Automatyczne tworzenie not odsetkowych za okres od poprzedniej noty do podanego dnia,
  • Pokazywanie cząstek odsetkowych,
  • Bieżący dostęp, w układzie miesięcznym, do utworzonych not, możliwość ich edycji,
  • Drukowanie not wg ustalonych form.

Dodatki mieszkaniowe

  • Rejestr decyzji o przyznaniu dodatków,
  • Automatyczne tworzenie dokumentów wpłat, zawieszanie i odwieszanie dodatków,
  • Wydruki – między innymi wydruk decyzji o przyznaniu dodatków, wydruk płatników spełniających warunek zawieszenia dodatków.

Wyciągi bankowe

  • Import elektronicznych wyciągów bankowych,
  • Ręczne wprowadzanie wyciągów bankowych,
  • Tworzenie wspólnej bazy płatników dla rozproszonych administracji,
  • Podział wyciągów na dotyczące AS-a i obce,
  • Automatyczne tworzenie dokumentów wpłat z zaimportowanych wyciągów dotyczących AS-a,
  • Wydruki wyciągów z bogatymi możliwościami filtrowania i sortowania.

Wspólnoty:

  • Ewidencja wspólnot,
  • Ewidencja właścicieli i najemców,
  • Ewidencja płatników grupowych – właścicieli lokali najemców,
  • Rozliczenia funduszu remontowego, kosztów, pożytków, mediów oraz innych składników finansowych.

 

Członkowie

  • Ewidencja członków i współczłonków,
  • Wyświetlanie na karcie członka jego lokali z dowolnymi właściwościami zasobów i wkładów (np. powierzchnia lokalu, wkład wymagany, wkład bieżący) oraz informacjami o dacie przydziału, tytule prawnym, numerze aktu prawnego, ewentualnej dacie założenia i numerze księgi wieczystej lokalu,
  • Definiowanie dowolnych właściwości członków,
  • Kreator definiowania nowego płatnika i przydziału lokalu,
  • Bogaty zestaw wydruków stałych i definiowanych.

Właściciele

  • Ewidencja właścicieli własności wyodrębnionych (gromadzone dane – status właściciela, tytuł prawny do lokalu, data jego otrzymania i numer, data nabycia i zbycia lokalu, numer księgi wieczystej lokalu, obciążenie hipoteki lokalu i inne),
  • Wyświetlanie na karcie właściciela dowolnych właściwości zasobów, członków i wkładów,
  • Definiowanie dowolnych właściwości właścicieli,
  • Filtrowanie i szukanie po adresie, numerze lokalu i numerze księgi wieczystej lokalu oraz po nazwisku właściciela,
  • Wydruki definiowane.

Wkłady

  • Ewidencja wkładów płatników i oczekujących,
  • Automatyczne tworzenie kart wkładów dla nowych płatników na podstawie kartoteki zasobów,
  • Wyświetlanie na karcie wkładów płatników dowolnych właściwości zasobów (np. powierzchni lokalu, rodzaju własności, ceny metra kwadratowego w budynku),
  • Definiowanie dowolnych właściwości wkładów (np. wkład pierwotny, wkład początkowy, wkład wymagany, wkład bieżący),
  • Rejestr zmian właściwości wkładów z datą, od kiedy obowiązują,
  • Definiowanie dowolnych operacji dla pojedynczych płatników (np. zmiana wartości wkładu wymaganego, waloryzacja wkładów), dla par płatników (np. przekształcenia własnościowe) albo oczekujących,
  • Definiowanie dowolnych zmiennych dla operacji (np. współczynnik korygujący, procent wymaganego wkładu, współczynnik waloryzacji),
  • Rozliczenia płatników i oczekujących dostępne na bieżąco w dowolnych układach dla dowolnych kont (np. wkłady budowlane, wkłady mieszkaniowe, umorzenia),
  • Bogaty zestaw wydruków stałych i definiowanych.

Dokumentacja graficzna zasobów

  • Gromadzenie rysunków, planów, zdjęć z dokumentacji projektowej oraz wszelkich innych obiektów graficznych dotyczących zasobów,
  • Przypisywanie dowolnej ilości obiektów graficznych do dowolnego poziomu hierarchii zasobów – lokali, klatek, budynków, nieruchomości, osiedli oraz poziomu wszystkich zasobów (np. całej spółdzielni),
  • Opisywanie, podgląd i edycja zgromadzonych obiektów graficznych – np. dopisywanie lub usuwanie elementów tekstowych lub graficznych,
  • Umieszczanie na wydrukach definiowanych obiektów graficznych lub ich bezpośrednie drukowanie.

Remonty

  • Rejestracja zgłaszanych prac remontowych dotyczących różnych obiektów np. budynków, lokali wraz z listą załączników – plik dowolnego typu (np. pdf, jpg, doc …).
  • Zapisywanie informacji o zgłoszeniu, przekazaniu do wykonania prac oraz samym wykonaniu.
  • Klasyfikacja wg rodzaju robót.
  • Rozliczenia: cena remontu, ewidencja zapłat, saldo rozliczenia.
  • Filtrowanie remontów wg rodzaju robót, wskaźnika wykonania, zleceniobiorcy, treści w opisie, ceny, zapłaty i numeru dokumentu zapłaty.
  • Definiowanie i tworzenie wydruków remontów.

Przeglądy

  • Rejestracja wykonanych przeglądów budynków. Dane przeglądu: data wykonania, nazwa budynku, typ przeglądu, cykl, długość cyklu, uwagi, lista zaleceń poprzeglądowych, lista załączników – plik dowolnego typu (np. pdf, jpg, doc …).
  • Automatyczne wyliczanie daty przeglądu do wykonania, następnego i poprzedniego przeglądu, zwłoki, ilości dni pozostałych do następnego przeglądu oraz terminu wykonania.
  • Automatyczne wyróżnianie przeglądów o zbliżającym się terminie wykonania – tzw. pierwsze i drugie przypomnienie oraz o przekroczonym terminie.
  • Filtrowanie przeglądów zaznaczonych, wg dat wykonania, budynków, rodzajów cyklu, długości cyklu, terminu wykonania, pierwszego i drugiego przypomnienia, poprzednio i ostatnio wykonanych, wg trybu zaleceń i tekstu w uwagach do zaleceń.
  • Automatyczne przesuwanie cyklu przeglądom nakładającym się w czasie.
  • Określanie okresu aktywności przeglądu.
  • Definiowanie i tworzenie wydruków przeglądów.
  • Moduł można również wykorzystywać do rejestracji wykonanych ubezpieczeń budynków. W tym przypadku automatycznie będą wyliczane daty ubezpieczenia do wykonania, następnego i poprzedniego ubezpieczenia, zwłoki w ubezpieczeniu, ilości dni pozostałych do następnego ubezpieczenia oraz terminu wykonania ubezpieczenia.

Rejestr pism

  • Otwieranie i zamykanie spraw dotyczących płatników, członków lub kontrahentów – np. sprawa dotycząca niezapłaconych opłat czynszowych za miesiące od stycznia do czerwca 2006 roku,
  • Automatyczne zapisywanie informacji o wydrukach utworzonych w związku z daną sprawą,
  • Automatyczne dobieranie wariantu tworzonego wydruku dla danej sprawy – np. płatnikowi zalegającemu z zapłatą, który nie ma otwartej sprawy, automatycznie jest otwierana i drukowana informacja o zaległościach, natomiast zalegającemu płatnikowi z otwartą sprawą i wydrukowaną informacją o zaległościach drukowane jest wezwanie do zapłaty, a jeśli płatnik miał również i to pismo wydrukowane, to drukowane jest wezwanie przedsądowne,
  • Tworzenie dowolnie złożonych warunków dla decydowania o kolejnych wariantach pism,
  • Definiowanie typów pism, ich wariantów oraz stanów spraw,
  • Wyświetlanie rejestru pism w układach płatników, kontrahentów, członków, zasobów (osiedli, budynków, lokali) oraz filtrowanie ich wg typów pism i stanów spraw.

Drukarka Fiskalna

  • Drukowanie paragonów na drukarce fiskalnej dla faktur,
  • Drukowanie na fakturach numeru i daty paragonu,
  • Przesyłanie stawek VAT do drukarki fiskalnej,
  • Synchronizowanie czasu między drukarką fiskalną a programem AS.

Wysyłanie emaili

Wysyłanie emaili z poziomu ASa wg utworzonych szablonów:

  • Z fakturami jako załączniki,
  • Z dowolnymi pismami utworzonymi przez ASa lub poza nim jako załączniki,
  • Bez załączników.

Tworzenie szablonów emaili:

  • Pisanie skryptu,
  • Układanie tematu i treści wiadomości z wykorzystaniem funkcji zwracających np. imię i nazwisko, adres czy saldo opłat.

Kojarzenie uznań z obciążeniami

  • Kojarzenie uznań – np. wpłat z obciążeniami – np. naliczeniami wymiarów, naliczeniami na podstawie faktur, korektami, rozliczeniami mediów:

– ręczne – wskazywanie obciążeń kojarzonych z uznaniami, możliwość edytowania kojarzonych kwot uznań,
– automatyczne – wg najwcześniejszych terminów płatności obciążeń.

  • Podgląd wszystkich skojarzonych i nieskojarzonych obciążeń płatnika z wykorzystaniem różnych filtrów.
  • Wydruki skojarzonych i nieskojarzonych obciążeń i uznań w układzie paczek dokumentów lub płatników.

Umowy

  • Ewidencja umów i aneksów z płatnikami,
  • Powiązanie umów z Kartoteką zasobów w zakresie stawek, ilości (np. powierzchni użytkowej) i wartości umownej,
  • Przypisywanie do umów obiektów graficznych (jpg, pdf, bmp itp.) – np. dokumentów umów, aneksów, załączników itp,
  • Sortowanie i wyszukiwanie umów wg różnych kluczy,
  • Tworzenie dowolnych matryc wydruków,
  • Zestaw wydruków stałych,
  • Eksport do Excela.

iAS

Panel administratora:

  • Poczta administrator – kontrahent, administrator – Inwestprojekt,
  • Zarządzanie komunikatami dla kontrahentów, dostęp do komunikatów Inwestprojektu,
  • Przywracanie haseł pierwotnych, statystyki, diagnostyka, parametry,
  • Zarządzanie dostępem do opcji panelu kontrahenta.

Panel kontrahenta:

  • Internetowy dostęp kontrahentów użytkownika programu AS do rozliczeń i składników opłat, danych lokalu, kont wpłat, faktur i wszelkiego rodzaju pism wysyłanych dotychczas zwykłą pocztą do kontrahenta (np. zawiadomień o zmianie opłat, rozliczeń mediów, wezwań do zapłat itp.),
  • Internetowy dostęp członków zarządu wspólnot do ogólnych rozliczeń wspólnot oraz do rozliczeń w układzie właścicieli,
  • Internetowy dostęp kontrahentów do komunikatów z dowolnymi załącznikami – dokumenty (pdf, doc, …), zdjęcia (jpg, …), filmy (wmv, avi, …), udostępnianych przez administratora iASa,
  • Poczta – wymiana wiadomości wraz z załącznikami w ramach otwartych tematów między kontrahentami i administratorem z ich paneli,
  • Anonsowanie wiadomości emailami,
  • Przypominanie haseł za pomocą poczty elektronicznej.

System haseł chroniący przed nieuprawnionym dostępem.

iGłosowanie

Moduł jest częścią iASa i służy do przeprowadzania przez internet głosowań właścicieli wspólnot nad uchwałami.

  • Może być wykorzystywany jako uzupełnienie głosowania tradycyjnego. Głosy oddane tradycyjnie wprowadzane są do modułu i pokazywane łącznie z głosami oddanymi przez internet.
  • Głosowania definiuje się przede wszystkim dla właścicieli tworzących wspólnoty. Można je również zdefiniować jako ankiety lub zapytania skierowane do dowolnej grupy kontrahentów.
  • Dla obiektów takich jak np. hale garażowe moduł potrafi utworzyć tzw. podgłosowania powiązane z głosowaniami wspólnoty.
  • Właściciele głosują udziałami procentowymi lub wyrażonymi za pomocą ułamków zwykłych.
  • Właściciele lokali najemców głosują sumą udziałów swoich lokali.
  • Moduł składa się z paneli administratora i kontrahenta.

Panel administratora:

  • Wprowadzanie głosowań,
  • Określanie okresu aktywności głosowania i czasu jego wyświetlania w internecie w panelu kontrahenta,
  • Dołączanie załączników głosowania w postaci plików pdf, doc, jpg, wmv, mvi itp,
  • Wyświetlanie na bieżąco wyników głosowań,
  • Wprowadzanie głosów oddanych tradycyjnie,
  • Wprowadzanie wyników podgłosowań,
  • Podgląd głosów oddanych przez właścicieli wspólnoty,
  • Tworzenie dowolnych grup kontrahentów dla przeprowadzania zapytań lub ankiet,
  • Drukowanie zestawień głosowań,
  • Drukowanie szczegółowych wyników poszczególnych głosowań,
  • Archiwizowanie głosowań,
  • Wprowadzanie parametrów definiujących głosowania i podgłosowania.

Panel kontrahenta:

  • Oddawanie głosów przez właścicieli,
  • Drukowanie kart dla oddanych głosów,
  • Oglądanie wyników głosowania po jego zakończeniu.

Projektowanie wydruków

  • Samodzielne projektowanie dowolnych wydruków,
  • Modyfikowanie istniejących wydruków.